Custo Barcelona aposta per la intel·ligència natural en el disseny: «som tradicionals»

MADRID, 17/02/2024.- Una modelo luce una creación del diseñador Custo Barcelona durante un desfile de la pasarela Mercedes Benz Fashion Week Madrid, este sábado en IFEMA Madrid. EFE/ Borja Sánchez-Trillo

Madrid, 17 febr. (EFE).- «Som tradicionals» ha dit aquest dissabte Custo Dalmau, director creatiu de la firma Custo Barcelona, que ha presentat a la Mercedes-Benz Fashion Week Madrid una col·lecció on imperen l'art, codis urbans com els centelleigs metal·litzats i el grafisme, senya d'identitat de la marca.

'We art Custo', un joc de sons (we are-som/art-art), és el nom de la col·lecció amb què vol demostrar la legió de seguidors de la firma i «alhora posar de manifest la seva vinculació amb l'art a l'hora de crear», ha dit a EFE Custo Dalmau, que ha remarcat: «Som tradicionals».

Una manera de redefinir els límits creatius de la signatura que, malgrat formar part de l'avantguarda en el disseny amb teixits tecnològics, aposta per «la intel·ligència natural més que per l'artificial».

La col·lecció que ha pujat a la passarel·la a Madrid està construïda en tres fases: la primera es va presentar la setmana de la moda de Nova York, la segona aquest dissabte a Madrid i culminarà la setmana que ve a Milà (Itàlia).

Peces dirigides a dones que busquen expressar «seguretat i individualitat», amb llargs mínims, colors intensos, fils metal·litzats i el grafisme com a identitat de marca.

«No seguim les modes, creem peces dins de la nostra identitat per vestir una dona que s'emocioni amb el que porta», apunta Custo Dalmau, que com és habitual a la firma segueix invertint en R+D per desenvolupar nous materials.

Fely Campo celebra 50 anys a la moda

Modelos en el desfile de Fely Campo en la Mercedes Benz Fashion Week Madrid. EFE/ Borja Sanchez-Trillo

També presenta col·lecció estigui dissabte la creadora salmantina Fely Campo, que ha celebrat els seus cinquanta anys a la moda amb una col·lecció «plena de records que m'han emocionat a cada pas «.

Amb una carrera en què va començar sent autodidacta, Campo (Salamanca, 1959) reconeix que la moda ha canviat molt. «Coso des dels tretze anys. Abans hi havia unes comandes en gran i ara no hi ha tantes festes a què acudir», ha comentat a EFE.

Una trajectòria en què ha sabut com donar un impuls a la seva marca que ven a Itàlia i diferents punts d'Europa i que ara trasllada a Mèxic.

«M'agrada controlar-ho tot, és l'única manera que la qualitat no es vegi afectada», assegura, per això prefereix que el seu creixement a Llatinoamèrica vagi a poc a poc .

«No he estat conscient del pas del temps fins que no m'he posat a preparar la col·lecció», una proposta que qualifica de «molt emotiva», que ha titulat 'The Way Here' (El camí fins aquí).

Peces amb què embasta un recorregut per tota la seva carrera, «amb molta nostàlgia», en què actualitza patrons com els d'un vestit de jaqueta que presenta amb obertura a l'esquena, amb una paleta de colors immersa al negre, però que acaba il·luminant amb tons caldera i verds. Tampoc no falta el fulgor de plata i el daurat per a la nit, en abrics i vestits.

«El teixit és el més important i el fil conductor d'aquesta col·lecció», en què ha utilitzat tèxtils de sempre per vestir «una dona d'avui amb elegància amb càlides llanes, lamés, tafetans i organzas.

 Els abullonats en solapes i malucs trenquen amb les línies més senzilles de la col·lecció d'una dissenyadora que busca vestir sense artificis amb peces que perdurin en el temps.

Una desfilada a què ha acudit el president de la Junta de Castella i Lleó, Alfonso Fernández Manyoit.